Wednesday, December 19, 2012

Mimpi Adam

Waktunya sudah tiba. Adam amat cemas Hawa hampir mahu melahirkan...Hawa terasa seperti payah untuk melahirkan anak sulungnya seperti di pagar rapat pintu peranakkannya...Hari itu sahaja suaminya ke sana sini mencari penawar atau berikhtiar..Apakah nasib anaknya yang bakal lahir itu...Setelah sembilan bulan berlalu namun Adam masih ingat akan peristiwa itu.Peristiwa tatkala dia terkandas di sebuah hostel di kota Belanda.

Adam suami Hawa mengikuti rombongan delegasi dari tanah airnya dan kerana penerbangan pulangnya ke tanahair telah ditangguhkan maka dia memilih untuk bermalam dan terpaksa menginap sementara di kota itu dan namun di sebabkan kesuntukan masa dan juga di halang oleh cuaca hujan lebat yang turun menyebabkan kesesakan lalulintas Adam hanya sempat bermalam di sebuah hostel murah. Adam hanya menyewa bilik sedangkan rakan sekerjanya yang berkesempatan tidur di rumah kedutaan. Memandangkan hari sudah pun malam Adam membatalkan sahaja niatnya untuk bersama rakan sekerjanya. Hostel yang disewanya berdekatan dengan laut.

Tanpa Adam sedari di bawah katil itu ada semacam buku buku pemujaan...Adam terlena dan dia bermimpi pula. Dalam mimpinya Adam berada di sebuah rumah tua yang usang, bangunan rumah itu seperti berlumut sana sini...Persekitarannya di penuhi oleh teduhan pohon pohon besar yang sudah tua . Keadaan cuacanya pula lembap sepi dan gelap.

Adam melangkahkan kakinya dan tiba tiba dia terasa lapar pula. Lalu dia masuk terus ke bahagian belakang rumah tersebut. Di sisi meja sudah terhidang hirisan hirisan seumpama daging yang masih mentah. Kerana terlalu lapar Adam tanpa berfikir sedikit pun lagi terus menjamah dan memamah sepuas puasnya hidangan tersebut.

"Kau sudah makan santapan aku....kini aku mahu kau gantikannya..."suara itu muncul ditepi dinding tanpa bayangan apa apa. Adam terkejut dari tidurnya dan berpeluh peluh namun di rasainya mulutnya bagai sedang mengumam sesuatu.

Lantas bila disedari oleh Adam tentang apa yang ada dalam mulutnya ialah daging mentah. Secepat kilat diluahkan kesemuanya dan dia termuntah muntah kerana bau hanyir darah dari daging itu...

8 comments:

Wadi AR said...

daging mentah? mohon cepat sambung

Payeh Kuced said...

sambung..sambung....apa adam akan menjadi korban pemujaan?

Anonymous said...

hurmmm... aku curios gila.... kalau ada sambungan make sure esok... hahahaha...

[ps]

Anonymous said...

Gerimis,

semakin menarik ni...

boleh cerita lebih detail tentang kelahiran tu? :D



-Nico Robin-

محمد رازيق said...

pergh. aku tunggu sambungan.

Evagurl said...

sambungan plz

Lelaki said...

pendeknya...hehe

reenapple said...

oh.. ini dah makin menarik..

3ehh.. aku terbaca yg baru... huhuh