Wednesday, December 12, 2012

Mencuri Dan Menjaganya

{oleh Gerimis Senja}

Mimpi lagi...tapi dia sedar...bukan tak sedar...dia pulak melangkah dalam mimpinya....langkah semakin laju...tak payah naik kereta tak payah naik bas...tak payah terbang...sebut aje dah ada depan pintu...dia tak mengetuk pintu...tapi di tangannya ada sebuah kotak...entah bila pulak dia bawak kotak itu...sedar sedar dia datang untuk memulangkannya...dalam kotak itu berisi hati..entah macamana pulak dia tahu...semuanya sepantas sebutan di bibir saja...

Dalam rumah itu cahaya terang benderang...ada seorang perempuan...dia kenal...wajah perempuan itu di amat amatinya...memang pernah di tolak hatinya...kerana baru sekejap tadi di dunia nyata dia memohon supaya di beri petunjuk...dan inilah petunjuknya...dan sepatutnya dia menerima bukan menolak JODOHnya...dan sepatutnya dia masih mencari gadis itu sampai dapat... tapi dia menolaknya... bahkan dia tak tahu masa akan berulang kembali... menduga dan dan menduga setiap kali melalui HATInya...

Hatinya berbicara sendiri ...
"Tapi untuk apa aku pulangkan hatinya balik.. .dia tak mahu hatinya kembali? Apa pulak aku yang kena jaga? Ambillah hatimu kembali wahai gadis...aku memang salah mencuri hatimu... bebaskanlah aku dari hukuman ini..."

"Teruknya hukuman ini...kena jaga hati orang...seksanya menjaga hati orang ni... tuan punya hati tak nak hati dia sebab dia tahu aku PENJAGA HATI..."

Bukan dua kali malah berkali kali...
Ku alami mimpi yang serupa 
Memberi namun tak menerima
Membuka minda namun tak membuka hati 

Mengambil namun tak memberi tahu
Ku ulang kembali berada di pintu mimpimu

Ku genggam apa yang bukan milikku
Untuk ku pulangkan namun pada siapa?
Salahnya aku menyimpan sebuah perasaan
Apa salahnya aku memendam luka
Namun demi kenyataan
Ku gariskan jua batas batas pengharapan
Dengan sebuah ke imanan...
Walau sedih pilu bertandang
Menangisi sepi...

11 comments:

Wadi AR said...

sebab tu aku tak suka mimpi. kurang lena aku tidur kadang kadang

Skull Writers said...

tq kerana berjaga Wadi AR...ternyata anda pun tak tidur lagi time time macam ni...

sebenarnya kisah ni lebih kepada memohon petunjuk setelah sembahyang Istikarah...

Wallahuallam...

{Gerimis Senja}

Nong Andy said...

Gerimis senja,

jadi dia di amanahkan jaga hati tu tak? dia sudi jaga tak??

Skull Writers said...

Nong Andy : dia tak tahu pun yang dia diamanahkan dan lepas tu Hati orang tu masih terletak dihatinya...perghh..tak tahulah...haha

{Gerimis Senja}

abang bro EL said...

asal tengah malam je ada citer seram...dalam takut nak baca tapi terasa nak baca hehehe...semoga ada pengikut untuk citer genre ni...

mie said...

kadang2 bermimpi pun boleh terkejut...
lemah jantung nnti..
ehehhee

Anonymous said...

Curi yang tidak sengaja..

dan terpaksa pula menjaganya??

sila tabah wahai sang pemimpi..



-Nico Robin-

Payeh Kuced said...

terpaksa menjaga tanpa rela nampaknya...

Skull Writers said...

EL :tq atas sokongan EL dan kawan kawan semua

Mie : Mimpi kena kejar la tu hehehe...

Anon @ Nico Robin : curi tak sengaja...memang bukan niat dia mencuri...ahhh hatiku sudah di curi?tapi tak mahu pulak bila dipulangkan semula...pening...

Payeh Kuced : terpkasa menjaganya sampai kini kerana tuan punya hati sudah letak hatinya di situ...

{Gerimis Senja}

Asrul "iLham" Sany said...

mimpi tu bagaikan cerita wayang pelbagai genre :)

Lady Windsor said...

aku tak suka bermimpi, ia sentiasa buat aku berasa gusar..