Thursday, August 29, 2013

Tunggu

{Oleh Nico Robin}
 

 

Saat aku lihat matamu..
Aku baca cerita yang banyak di situ..
Dan aku temu..
Sinar marah dan benci kau berikan padaku..

Silap sekali sayang..
Benci itu aku tahu bukan untuk ku...
Ia untuk masa silam mu..
Yang kau hamburkan padaku..

Dan entah mengapa aku kian tergoda
Ingin melihat apa lagi yang ada di sana..
Di hatimu..
Selain benci itu...

Aku yakin ada sesuatu..
Yang kau sembunyi dalam dalam..
Yang kau simpan dan kau tahan..
Yang buatmu bertindak kejam..
Menjauhiku.. menolak kehadiranku..
Mencebik pada senyuman ku..

Aku cuma mahu kau tahu..
Yang aku mahu cuma satu..

Pindahkan warna senyumanku ini
Ke wajahmu.. moga nanti aku lihat
Kau senyum ranum padaku..

Dan ya.. aku masih menunggu..
Saat itu..

7 comments:

Selamber Rock said...

*senyum* =)

Skull Writers said...

adoi... usaha tangga jaya... senyum saja x cukup aku kira hati yg ingin kau duga itu mungkin byk 'cerita'

Skull Writers said...

oops.. komen aku atas

pk

ewanthology said...

sampai bila mahu tunggu.... :-)

Selamber Rock said...
This comment has been removed by the author.
Skull Writers said...

Aku rasa sesuatu membaca ini. Dan aku senyum. Terima kasih tulis ini

~DuriMatahari~

Perempuan Patah Hati said...

kalau ia semudah itu . .